Inhoud
Dit is een review over de Agency Masterclass van Mitchell Weijerman. In deze review zal ik een aantal punten over de Agency Masterclass met je delen. Hierdoor kan je nagaan of je dit een interessante manier vindt om online geld te verdienen, en of je een investering wilt maken in jezelf door de Agency Masterclass te kopen.
Misschien heb je al wel meer gelezen over deze cursus, hoe goed het wel niet zou zijn, etc. Moet je natuurlijk uiteindelijk helemaal zelf bepalen of dit iets is wat voor jou kan werken. Ik zal proberen je in deze review mee te nemen in mijn ervaringen, en waarom je de cursus wel of juist niet zou moeten aanschaffen.
Wat is de Agency Masterclass?
Gezien je op zoek bent naar de Agency Masterclass, heb je misschien al wel een goed idee wat het ongeveer is. Zo niet, dan hieronder wat meer uitleg.
De Agency Masterclass is een online cursus die je helpt met het opzetten van je eigen social media marketing bureau/agency (SMMB/SMMA).
Dat houdt in feite in dat je de social media ads (en dan voornamelijk de Facebook ads) voor andere bedrijven uit handen gaat nemen. Klinkt misschien erg lastig in het begin, maar in de cursus zal je meegenomen worden in hoe je dit allemaal kan regelen.
Het mooie aan dit business model, is dat je alles gewoon online kan regelen. Dat betekent dus ook dat je locatie afhankelijk je ding kan doen. Facebook ads runnen vanuit Bali lukt namelijk ook gewoon, je hebt alleen een laptop en internetverbinding nodig om te werken.
Facebook ads ‘kunnen’ is een skillset die niet voor iedereen is weggelegd, maar relatief snel te leren is. Je leercurve is in ieder geval erg flink hiermee. In meerdere online cursussen zal je FB ads tegenkomen. Zo is het ook een belangrijk onderdeel van de Dropship Academy.
Wie zitten er achter de Agency Masterclass?
De Agency Masterclass onderdeel van Team Unstoppable. Die naam heb je misschien al eerder gehoord, of misschien ook niet. Jia Ruan en de Bol Masterclass dan misschien wel? Die horen ook bij Team Unstoppable.
Ook Jia komt even voor in deze cursus. Bij de eerste module, de introductie, is hij aan het woord. Verder is het vooral Mitchell die je hoort. Hij is de hoofdtrainer van de Agency Masterclass, waar Jia een focus heeft op die van Bol.
Hoe zit de Agency Masterclass in elkaar?
Nadat je dus de introductie hebt gehad van Jia, kan je gaan beginnen aan de cursus. Deze is opgedeeld in 7 onderdelen, en beschikt daarna nog over wat bonusmaterialen.
Module 1: Mindset voor succes
Mindset, mindset, mindset. Misschien heb je het al vaker voorbij horen komen in de diverse online cursussen die aangeboden worden op het gebied van online geld verdienen. Ook bij deze cursus wordt er weer gehamerd op het feit dat je mindset erg van invloed is op je succes.
Alles wat je doet, komt immers voor je uit je eigen denken. Of dat nou bewust of onbewust is. Als je dus kan aanpassen hoe je denkt, kan je veranderen wat je doet. En als je die verandering kan sturen, kan je dingen gaan denken en doen die je verder helpen.
Jia is ook de man die deze module voor zich neemt, en weet dit erg goed over te brengen. Overigens is veel van deze informatie over mindset ook te vinden op bijvoorbeeld Youtube. Het gaat er vooral om waarom sommige mensen succesvol zijn en anderen niet. Zie bijvoorbeeld ook deze video:
Na het stukje over mindset zal Mitchell je verder dingen uitleggen over hoe je je eigen Agency kan starten en winstgevend kan maken.
Module 2: Het nieuwe Paradigma
Nu je na de eerste week/module op de hoogte bent van je eigen gedachte, blijf je nog even binnen het mentale aspect. Alleen in deze module wordt er gekeken naar hoe de consument denkt (en hoe jij daarvan kan profiteren).
Zo leer je hoe je moet communiceren met je (potentiële) klanten, hoe je psychologie toepast om uiteindelijk je ads beter te laten lopen, en hoe je daarmee je inkomen kan laten stijgen.
Op die manier wordt het voor jou mogelijk om je klanten meer en meer waarde te bieden. Daar staat tegenover dat je meer geld kan vragen voor de diensten die je voor ze levert. Een win-win situatie dus.
Het fijne aan de modules is trouwens ook dat je op het einde een kleine quiz hebt. Klinkt misschien vervelend, maar het is wel een manier om de dingen beter te onthouden. En door het beter te onthouden, kan je het beter toepassen, wat je alleen maar voordeel kan opleveren.
Module 3: Attract
Je zal in de eerdere weken/modules al een hoop informatie geleerd hebben. Misschien was niet alles helemaal nieuw voor je, maar er zitten sowieso golden nuggets voor iedereen tussen.
Echter is er nog weinig focus op het daadwerkelijk doen en uitvoeren. Dat ga je in de module ‘Attract’ meer leren. Deze module heeft een meer strategische focus.
Zo leer je hoe je klanten kan creëren, en hoe je copywriting (de manier van schrijven) onder de knie krijgt zodat je kan verkopen.
Verder wordt er ingegaan op het platform van Facebook, die je in deze cursus veel zal gaan gebruiken. De langste video (zo’n 100 minuten) gaat in op het aanmaken en onderhouden van Facebook advertenties. Dit is de kern van je social media agency, dus kijk en volg deze video vooral goed.
Fijne aan deze module is dat er ook ingegaan wordt op de veelgemaakte fouten. Zo hoef je die niet zelf te maken, en versnel je het hele proces.
Ook zal deze module weer afgesloten worden door een quiz.
Module 4: Capture
In de vorige module heb je kennis gemaakt op een hoog level met hoe je te werk gaat. Deze module is de verdiepingsslag daarop.
Zo ga je aan de slag met het zelf maken van funnels (door middel van Clickfunnels), om zo je eigen verkooptrechter te maken. Daarnaast ga je meer leren over het Facebook advertentie platform, en hoe je daarin beter kan worden.
Neem bijvoorbeeld de Facebook Pixel, die je erg veel gaat helpen om de juiste data te verkrijgen. Vervolgens is het ook nog van belang om die data op de juiste manier te interpreteren, wat je hier ook zal gaan leren.
Ook wordt er gehamerd op het testen, testen en testen van de dingen die je doet. Splittesten van je advertenties om te zien wat werkt, en wat juist niet. Zo kan je verliesgevende advertenties op tijd waarnemen en stopzetten of aanpassen waar nodig.
Module 5: Transform
De module Transform is de laatste in het A.C.T. systeem (Attract, Capture, Transform).
‘The money is in the list’ is een uitspraak die je misschien al wel eens gehoord hebt. Het gaat over emailmarketing, en dat je nog veel geld kan verdienen aan je volgers als je daar een relatie mee opbouwt en ze veel waarde geeft.
Binnen deze module noemt men het ‘The Money is in the Followup’. Zelfde concept eigenlijk. Gaat over emailmarketing. Daar is tegenwoordig (emailmarketing is immers al wel wat langer aanwezig) ook al veel informatie over te vinden, dus wie weet ken je hier al een hoop van.
Wat wel handig is, is dat er kant-en-klare templates worden aangeleverd voor je, en getoond wordt hoe je dit allemaal makkelijk kan automatiseren.
Module 6: Jouw eerste klant binnenhalen
Deze module staat weer in het teken van sales, want je moet je eigen klanten gaan binnenhalen. Of in ieder geval je eerste klant.
Jia Ruan is de persoon die deze series weer leidt. Hij is de persoon van de sales, en weet als geen ander dit enthousiasme dat je misschien wel nodig zal hebben over te brengen.
Begint heel makkelijk, waarom sales eigenlijk een must is om te doen. Vervolgens wordt er gekeken waar je zelf klanten kan gaan vinden, en hoe je geen tijd en geld verspilt aan potentiële klanten die uiteindelijk toch geen interesse hebben.
Verder komen in deze module ook wat juridische dingen aan bod. Bijvoorbeeld het maken van een offerte of opstellen van een overeenkomst op papier. Veel van de dingen hiervoor zijn ook als template direct voor je beschikbaar, zodat je daar makkelijk mee aan de slag kan.
Module 7: Schalen
Als je je eerste klanten binnen hebt, wil je natuurlijk blijven groeien. Stilstand is achteruitgang, dus je moet ervoor zorgen dat je onderneming beter blijft worden.
Zo schetsen ze het beeld dat je van een oprichter van je bedrijf naar de rol van een CEO moet gaan. Je moet aan je bedrijf gaan werken in plaats van in je bedrijf. Je gaat alles overzien, en kijken wat werkt voor jou. Dingen die je liever niet doet, ga je uitbesteden. Nu je een cashflow hebt gegenereerd kan je dit namelijk veel makkelijker doen.
Daarnaast gaan ze nog even in op de waarde van tijd, en dat je moet gaan beseffen wat (vrije) tijd voor jouw betekent. Wat hieruit volgt is dat je niet hard maar slim moet gaan werken, om zo alles op te schalen tot een potentieel miljoenenbedrijf.
Bonus
Van de Agency Masterclass wordt dit de bonus genoemd, maar het zit er wel gewoon voor alles en iedereen bij: groepscoaching en live coaching sessies.
Hier kan je iedere week bij aanhaken en vragen stellen als je ergens niet uitkomt. Dan zal een coach van de Agency Masterclass je op weg helpen. Ook kan je meeluisteren naar de problemen die anderen ervaren. Daarnaast kan je de sessies ook gewoon terugkijken, dus die van een tijd geleden kan je zelf ook nog eens kijken. Bijvoorbeeld om te kijken waar andere mensen mee struggelen, en hoe jij dit kan voorkomen.
Zo werkt het in grote lijnen
Misschien heb je na bovenstaande informatie al een beter idee wat je met deze cursus kan doen. Zo niet, dan hier nog eens in grote lijnen wat voor een business je gaat starten:
- Je gaat de (Facebook) advertenties beheren voor bedrijven. In de cursus wordt exact uitgelegd hoe je dit zelf goed kan toepassen.
- Met het bedrijf maak je afspraken met betrekking tot de advertentiekosten. Dit zijn kosten die zij betalen, je hoeft dus zelf geen geld in te leggen daarvoor. Stel het budget zetten ze op 1000 euro per maand.
- Voor het beheren van de advertenties krijg je ook betaald. Stel dit is 1500 euro per maand.
- Nu moet je laten zien dat je je geld waard bent, door nieuwe klanten binnen te halen. Voor diverse bedrijven zijn klanten erg veel geld waard. Die kunnen gerust 500 euro per stuk waard zijn. Stel je haalt er daarvan 15 per maand binnen, dan is dat 15 x 500 = 7500 euro aan extra omzet voor het bedrijf. Na de kosten voor advertenties en jou, zit je op 7500 – 1000 – 1500 = 5000 euro.
- Nu heb je een klant van 1500 euro per maand die erg tevreden is met wat je doet. Moet je nagaan als je 5 van zulke klanten hebt, wat voor een mogelijkheden je dan hebt.
Business model dat werkt
Klinkt best makkelijk, en dat is het voor sommige misschien ook wel. Je zou je daarom misschien kunnen afvragen waarom bedrijven dit niet gewoon zelf doen.
Allereerst zijn het soort bedrijven waar je contact mee zoekt waarschijnlijk ook nog relatief kleine ondernemers. Je gaat dus niet op bedrijven als Philips of Shell af ;). Zij kennen het belang van uitbesteden van werk wat ze niet zelf kunnen, iets wat jij ook gaat leren in de cursus.
Daarnaast is marketing iets wat alle bedrijven nodig hebben, in wat voor een vorm dan ook. En laat Facebook nou een enorm bereik hebben om dit te doen. 1 + 1 maakt 2.
Nu klinkt het adverteren op Facebook misschien wel iets heel makkelijks voor jou om te doen. En daarbij ga ik er van uit dat je nog relatief jong bent, en kennis hebt van social media. Besef je goed dat de meeste ondernemers al richting de 50 jaar gaan, en die hebben niet meer de know-how van de marketing skills van vandaag. Ze weten niet precies hoe het allemaal werkt, en uitbesteden zou daarom handiger zijn. En daar kom jij vervolgens bij kijken!
Al met al ga jij de persoon zijn met de skillset die andere ondernemers verder zal helpen met hun marketing. En dat is iets waar ondernemers graag voor willen betalen.
Agency Masterclass of SMMB Masterclass?
Als je op zoek bent naar een cursus voor het businessmodel je eigen agency, dan ben je de SMMB Masterclass waarschijnlijk ook al tegengekomen.
Qua verdienmodel zijn ze beide gelijk, en je zou dus voor jezelf moeten bepalen welke je interessant vindt. De personen zijn wel wat anders ingesteld. Zo zal je met de cursus van Boyd Hoek meer over de uitvoering leren, en zal Mitchell Weijerman je meer over de systemen leren die achter het businessmodel zitten.
Als je twijfelt tussen de twee, kan ik je aanraden om van beiden eens een gratis online training te volgen. Zo leer je een beetje hoe de mensen erachter werken, en wat jou meer aanspreekt.
Conclusie review Agency Masterclass
Middels deze cursus leer je dus om je eigen business op te zetten, waarbij je de marketing voor andere bedrijven uit handen neemt. Een business model wat je ongetwijfeld veel geld kan opleveren.
Al met al zou ik zeggen dat het een interessante cursus is om hierin je business in op te zetten. Kanttekening daarbij is wel dat er misschien net wat weinig informatie wordt gegeven over het sales aspect. Het punt hoe je jou skills gaat verkopen aan een ander bedrijf. Hoewel dit ook iets is wat je uiteindelijk zelf moet proberen om er beter in te worden.
Voordelen
- Ze maken goed duidelijk waarom deze business interessant is voor ieder bedrijf
- Je kan dit vanaf overal ter wereld uitvoeren
- Opbouw van de cursus is duidelijk
Nadelen
- Afhankelijk van die enkele bedrijven die uiteindelijk met je in zee gaan. Als dit lukt ben je top bezig, zo niet kan het vervelend zijn om door te gaan.
- Anoniem je ding doen is hierbij niet, je moet immers salesgesprekken gaan voeren.
- Naast de cursuskosten heb je ook nog kosten die je betaald voor het opstarten. Wees je daarvan bewust (zo’n 200-300 euro).